Niciodata nu forta, doar foloseste un ciocan mai mare...




vineri, 25 februarie 2011

Reclame idioate

Nu stiu cum se face, ca desi e inflatie de agentii de publicitate pe piata, fiecare cu o multime de Effie-uri in panoplie (adica un fel de Oscar-uri pentru imaginativi) pe care le baga la inaintare galagiosi cand e vorba de un client mai gras, pentru o gama larga de produse (ca sa vorbesc ca in reclamele la magazinul Cocor din 1994), avem parte de reclame asa proaste. E de inteles ca e greu sa fii creativ cand e vorba de detergenti, bureti de vase, odorizante de toaleta, sampoane de par gras/uscat/fara volum/plin de matreata, iaurt cu fructe dar cu gust de legume si pui cu patru picioare, ca e "familist". E de inteles si ca nu e chiar ca in reclame, ca vasele alea pe care pui doar o picatura din detergentul ala minune nu prea se curata si fara sa si freci un pic si ca o lingurita de iaurt cu musli nu provoaca orgasme multiple cum as fi tentat sa cred vazandu-le pe toate duduile care, dupa ce ingurgiteaza o lingurita din iaurt dau ochii pe bulgari instant. Sau ca deodorantul ala cu extract de minerale (pentru mine, om fara scoala, asta suna a tinctura de caramizi) poate fi aplicat in cantitati industriale ca tot nu face fata izurilor dintr-un autobuz 139 pe la 6 seara, in mijlocul lui iulie, unde animalul preferat al calatorilor e veverita, crescuta cu dragalasenie la subrat. Jucatorii mari pe piata publicitatii sunt cam aceeasi la noi, sumele tot cam aceleasi, de ordinul milioanelor de euro, cheltuite an de an. Nu includem in ecuatie reclamele geniale, care au schimbat enorm ori in vanzari, gen asta, ori in felul de a privi reclamele, gen asta. Dar daca la telefonia mobila mai apare cate un spot de senzatie (cum a fost asta) la detergenti nu gasesti nici macar unul acceptabil. Asta in conditiile in care banii cheltuiti sunt aceeasi sau poate chiar mai multi. In concluzie oameni creativi avem, banutii curg catre ei...cum de nu le iese nici macar o data? Da' ce ma mira pe mine e cum de aia care platesc din greu reclamele astea proaste (sunt destui) continua sa decarteze? Si cum de nu ii trage nimeni de maneca sa le spuna : "Ba, astia va iau si banii si mai si rad de voi!"? Intr-un final am gasit dovada ca reclamele la detergenti sunt proaste si in alte parti ale lumii, dar cel putin macar suna mai amuzant :



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu