Niciodata nu forta, doar foloseste un ciocan mai mare...




sâmbătă, 14 mai 2011

Publicitatea pe net

Incearca sa citesti un ziar pe net. Pana acum vreo 2-3 ani era cat de cat rezonabil, dar de ceva vreme parca toti au innebunit. Totul incepe asa: tastezi numele site-ului, dai clik si instant iti apare ditamai reclama, iar undeva intr-un colt, un mesaj scris cu litere mici: "aceasta reclama va disparea in 15 secunde, da clik aici ca sa mergi mai departe". Nu vrei sa astepti, deci click. Intri pe pagina principala. Misti mouse-ul. Maaaare greseala...din pacate ai trecut cu el peste ce nu trebuia si acum ai o fereastra cu o reclama exact pe mijlocul ecranului. Bineinteles ca in reclama aia se aude o melodie stupida, nu e nici un "X" sa o faci sa taca si bineinteles ca nu dispare decat dupa ce tensiunea ti-a crescut mai mult decat ar trebui. A disparut...esti fericit...3 secunde, maxim. De sus se desfasoara un cearceaf peste toata pagina. Alta reclama, iar galagie, iar nervi...macar acum reusesti sa o faci sa dispara. In josul paginii, altcineva a cumparat spatiul respectiv si  pe acolo se alearga niste personaje incercand sa te convinga ba sa te duci la ei la banca, ba sa bei nu stiu ce cafea la plic, chestii de genul...Incerci sa te concentrezi, poate poate reusesti sa citesti ceva ce te intereseaza. Treaba sta in felul urmator: o stire, un spatiu publicitar, iar o stire si tot asa, pe modelul musacalei de cartofi. Gasesti in sfarsit ce-ti doreai...dai click...alta reclama, alte 15 secunde ca deh, aia e stirea cea mai cautata. Cand in sfarsit, dupa atata asteptare ajungi unde ai vrut, esti intampinat asa: "da click aici ca sa citesti stirea in detaliu". Si esti redirectionat spre un alt site, unde, cu putin noroc, nu mai ai parte decat de o singura reclama. Goana dupa bani a transformat un lucru banal, cititul ziarului, care in esenta lui trebuia sa fie cat de cat placut, intr-un adevarat calvar. Toata disperarea asta dupa vizitatori e cat de cat de inteles pentru unii, ca cei de la Gandul, care au renuntat la ziarul clasic, pe hartie, si acum apar doar online (din punctul meu de vedere si-au semnat disparitia definitiva, mai devreme sau mai tarziu prin miscarea asta). Dar pe cei mai multi dintre ei plimbarea cititorilor de pe site pe site doar pentru trafic ii descalifica. Si poate pe moment au ce-si doresc, dar pe viitor sper sa realizeze ca unii oameni vor doar sa citeaza un ziar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu